آموزشی و وبلاگ

ساکشن روغن موتور چیست | ساکشن گیربکس ATF | تیسر

قیمت ساکشن روغن | انواع ساکشن روغن موتور | گوهرتراش گیتی

ساکشن روغن موتور چیست: ساکشن روغن و فلاشینگ گیربکس اتوماتیک چیست؟ این سوال مورد توجه بسیاری از رانندگان است. در هر دفترچه راهنمای عملیاتی نوشته شده است که هنگام تعویض روغن، دستگاه باید با مایع شستشو تمیز شود.

به طور معمول، مواد شوینده آب معدنی ارزان قیمت حاوی مواد پاک کننده و افزودنی های ضد سایش هستند. مایع روان‌کننده چگونه کار می کند؟ هنگام تعویض روانکار، خارج کردن باقیمانده روغن دنده استفاده شده بسیار دشوار است.

ساکشن روغن موتور چیست | ساکشن گیربکس ATF | تیسر

مخلوط کردن فرآورده های نفتی مختلف مطلوب نیست. چربی باقیمانده باید با شستشوی گیربکس پاک شود.

روغن شستشو محیط اسیدی را که هنگام استفاده از دستگاه ایجاد می شود خنثی می کند.

قبل از تعویض مواد مصرفی، اجازه دهید موتور کمی کار کند.

 

ساکشن روغن موتور

روغن گرم شده به سرعت تخلیه می شود. پس از تخلیه گریس استفاده شده، گیربکس را داخل دستگاه بریزید.

بگذارید موتور دوباره کار کند تا در حالت آرام حرکت کند.

بیست دقیقه باید برای تمیز کردن گیربکس دستی/اتوماتیک کافی باشد. روغن های مصرف شده را تخلیه کنید،

روان کننده اضافه کنید. البته در خودرو اتوماتیک این مارها توسط ساکشن روغن انجام می شود.

اگر قصد خرید ساکشن روغن را دارید، به فروشگاه ما مراجعه کنید.

ساکشن روغن موتور چیست | ساکشن گیربکس ATF | تیسر

ساکشن گیربکس ATF

لزوم خرید ساکشن روغن موتور

امروزه خودروهای بیشتری به گیربکس اتوماتیک مجهز می شوند. این گیربکس ها دارای مکانیسم های

نسبتاً پیچیده و دقیقی هستند که برای عملکرد بی عیب آنها نیاز به رعایت دقیق فواصل سرویس های تجویز

شده توسط سازنده دارد که در درجه اول جایگزینی منظم روغن های ATF (مایع گیربکس اتوماتیک) است.

برای سرویس  و موتور حرفه ا ی و اتوماتیک  شما به یک ساکشن روغن موتور نیاز دارید .

یک دستگاه ساکشن روغن موتور  حرفه ای برای گیربکس های اتوماتیک، که در آن کل فرآیند

تعویض روغن توسط یک ریزپردازنده نظارت می شود. با این حال، ساکشن را می توان در حالت

کاملاً دستی نیز کار کرد. این دستگاه کمکی ضروری در نگهداری هر گیربکس اتوماتیک/DSG مدرن است،

زیرا پمپ فشار داخلی می تواند تمام روغن گیربکس را استخراج و دوباره پر کند.

علاوه بر این، قبل از تعویض واقعی روغن، گیربکس کاملاً با مواد شوینده شسته می شود

که حتی مقاوم ترین رسوبات و لجن را نیز در خود حل می کند که متعاقباً همراه با روغن قدیمی

از جعبه دنده خارج می شود. به لطف این روش، طول عمر کل گیربکس افزایش می یابد ،

عملکرد گیربکس بهبود می یابد، به عنوان مثال، به دلیل مسدود شدن کانال های سرریز

داخل مکاترونیک در گیربکس، تعویض دنده به آرامی و روان انجام نمی شود.

تعویض منظم فواصل سرویس روغن ATF

برای گیربکس های اتوماتیک در مقایسه با گیربکس های دستی معمولی به طور قابل توجهی کوتاه تر است.

بی توجهی به آنها در ابتدا خود را در بدتر شدن ویژگی های گیربکس نشان می دهد

(تکان دادن در هنگام تعویض دنده، تعویض دنده کندتر، تکان دادن هنگام رانندگی و غیره).

اگر این نشانه ها نادیده گرفته شوند، فرسودگی شدید گیربکس و خرابی جدی آن در مدت زمان

نسبتاً کوتاهی رخ می دهد. با تعویض منظم روغن ATF می توان به راحتی از این وضعیت ناخوشایند جلوگیری کرد.

سیستم روغن گیربکس های اتوماتیک به طور قابل توجهی پیچیده تر است

برخلاف گیربکس‌های دستی، که روغن فقط عملکرد روان‌کاری دارد

(دنده‌ها با پاشیدن روغن از ظرف روغن روان‌کاری می‌شوند)،

روغن در گیربکس‌های اتوماتیک نیز عملکرد کنترلی را انجام می‌دهد

(تعویض دنده با سرریز روغن تحت فشار انجام می‌شود). منطقاً نتیجه می شود

که سیستم روغن گیربکس اتوماتیک به طور قابل توجهی پیچیده تر است

و شامل اجزای بیشتری است (کولر روغن ، پمپ روغن ، فیلتر روغن ،

بلوک دریچه مکاترونیک ، خط روغن تحت فشار). برای تعویض کامل روغن، تنها تخلیه

روغن با یک پیچ مانند گیربکس های دستی کافی نیست، بلکه روغن باید به طور کامل

در کل سیستم تعویض شود،  که نیاز به خرید و استفاده ازساکشن های روغن موتور است.

حذف کثیفی و روغن قدیمی با ساکشن روغن موتور

اگر بخواهیم تغییر را در سطح حرفه ای انجام دهیم، به ساکشن روغن ATF نیاز داریم.

ما به سادگی این را با استفاده از کاهش های مناسب برای نوع مشخص خودرو به مدار روغن گیربکس

اتوماتیک وصل می کنیم. با این دستگاه قادر به انجام نظافت شیمیایی سیستم نیز هستیم.

این به معنای تزریق یک شوینده شیمیایی (ماده ای که می تواند لجن ته نشین شده و کثیفی را حل کند)

به روغن قدیمی و سپس شستشوی سیستم برای چند دقیقه است. به این ترتیب تقریباً تمام لجن های

ته نشین شده و بقایای روغن تجزیه شده که می توانند روغن جدید را آلوده کنند، حذف خواهیم کرد.

پس از شستشو، اقدام به تخلیه روغن قدیمی، تعویض فیلتر روغن و پر کردن روغن جدید می کنیم.

در عین حال، ما به وضوح شاهد مقایسه رنگ روغن جدید و تخلیه شده

(که اغلب در وضعیت بدیهی بدیهی است) روی لوله های بازرسی دستگاه هستیم.

با تعویض روغن پرکن گیربکس و موتور در فواصل زمانی معین، عمر مفید آن را به میزان قابل توجهی

افزایش می دهیم و در عین حال عملکرد صحیح آن را تضمین می کنیم، یعنی راحتی مورد

نیاز را هنگام تعویض دنده و رانندگی حفظ می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *