ساکشن روغن موتور: خودروهای با گیربکس اتوماتیک دیگر در جاده های ما کمیاب نیستند. تا چندین سال سال دیگر  گیربکس تمام اتوماتیک جایگزین مکانیکی خواهد شد. استفاده از گیربکس اتوماتیک آسان است. اما برای اینکه در حین کار مشکلی ایجاد نشود، باید بدانید که چگونه آن را به درستی نگهداری کنید. کلید عمر طولانی این است که روغن داخل جعبه را به موقع تعویض کنید.

ساکشن روغن موتور | خرید ساکشن اتومات | گوهرتراش گیتی

در گیربکس های اتوماتیک این کار به روش جزئی یا با روش تعویض دستگاه ساکشن انجام می شود. روش دوم از نظر فنی صحیح تر است. اما برای انجام چنین عملیاتی به یک دستگاه مخصوص تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک نیاز دارید. این دستگاه ساکشن نام دارد . ساکشن چیست و چگونه  کار می کند؟

مزیت ساکشن روغن چیست ؟

ساکشن تعویض روغن گیربکس اتوماتیک یک حامل ثابت یا قابل حمل کوچک است که به سیستم گیربکس اتوماتیک متصل می شود و مایع قدیمی را با یک سیال جدید جایگزین می کند.

اصل عملکرد هر وسیله برای تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک ساده است. واحد به شبکه 220 ولت متصل شده و با کمک یک پمپ الکتریکی شروع به پمپاژ مایع می کند.

دستگاه‌هایی وجود دارند که توسط پنوماتیک هدایت می‌شوند، اما برای کار راحت‌تر هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

گوهرتراش گیتی

همچنین توجه داشته باشید که تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می تواند با ولتاژ 12 ولت کار کند. همه اینها به ویژگی های پمپی که جایگزین سیال می شود بستگی دارد.

یونیت ها قابلیت کار با انواع جعبه های اتوماتیک را دارند که در آنها سیستم خنک کننده در نظر گرفته شده است. از طریق لوله های رادیاتور، این واحد با گیربکس تعامل دارد.

آیا تعویض روغن به جعبه آسیب می زند؟

در بین رانندگان این تصور وجود دارد که این روش جایگزین برای همه گیربکس های اتوماتیک مناسب نیست. آنها می گویند که با روش سخت افزاری تمام رسوبات “مفید” از جعبه شسته می شوند و پس از این فرآیند جعبه شروع به لگد زدن می کند.

در واقع، هیچ رسوب “مفید” در گیربکس های اتوماتیک وجود ندارد. این یک واقعیت نیست !

آسیب فقط می تواند از این واقعیت باشد که هنگام تعویض سیستم، نه 100، بلکه 50٪ از مایع جدید به سیستم ریخته می شود. به عنوان یک قاعده، چنین کلاهبرداری هایی از ایستگاه های خدمات ناعادلانه برای صرفه جویی استفاده می کنند.

مواردی وجود دارد که پس از تعویض ATP مایع، جعبه هنوز در هنگام تعویض دنده ضربه خورده و هل داده می شود.

این معمولا زمانی اتفاق می افتد که از زمان تعویض روغن غفلت کنید. یک مثال ساده: شما یک ماشین کارکرده خریدید که مالک قبلی آن اصرار داشت که اخیراً یک تعویض سخت افزاری برای مایع ATP انجام داده اید. در واقع بوی بد و دود صد هزار کیلومتر تغییر نکرده است.

حتی اگر تمام مایع جدید را تعویض کنید، واحد هیدرولیک را بشویید و یک فیلتر جدید نصب کنید، اسیب ها از بین نمی روند. نکته در کلاچ هایی است که یک بار سوختند و شروع به لیز خوردن کردند.

در این صورت تعمیر گیربکس اتوماتیک مورد نیاز است. بهتر است این عملیات را با دستان خود انجام ندهید، زیرا این جعبه ساختار پیچیده تری نسبت به مکانیکی دارد.

بک گراند خوشگل دخترونه

چقدر روغن گیربکس اتوماتیک را تعویض کنیم؟

صرف نظر از یک اتوماتیک چهار سرعته یا یک اتوماتیک چهار سرعته، برنامه تعویض برای همه گیربکس های اتوماتیک پس از طی 60 هزار کیلومتر لازم است .

اما این همه چیز نیست. همزمان فیلتر روغن تعویض می شود. ضمناً با روش جزئی این مقررات متفاوت است. کی روغن گیربکس اتوماتیک را تعویض کنیم؟ آیین نامه 30 هزار کیلومتر است.

تعویض روغن اتوماتیک  چگونه انجام می شود؟

عملیات مشابهی روی یک جعبه گرم شده انجام می شود. ماشین به داخل جعبه فشار داده می شود و دستگاه  ساکشن را به شکاف سیستم بین خنک کننده روغن و جعبه متصل می کند.

هنگام اتصال، تعیین جهت جریان سیال و یافتن اینکه از کدام نازل برای روغن زباله استفاده شود، مهم است. چطور است؟ ابتدا باید ساکشن را به هر دو ترمینال وصل کنید و ماشین را روشن کنید.

پس از آن، خود واحد تعیین می کند که مایع کجا می رود. می توانید جهت و کتابچه راهنمای کاربر را یاد بگیرید.

اما در این حالت یک ظرف خالی زیر نازل قرار می گیرد. از جایی که مایع جریان می یابد، یک شیلنگ برگشت وجود خواهد داشت.